fredag 17 september 2010

Laddad!!

Japp, nu ska jag försöka sova lite. Har smörjt sele, baksele, huvudlag, träns, tyglar och lite fler huvudlag som behövde sig en omgång. Kanske kan jag så småningom komma ikapp med smörjningen av lädergrejer också?

Imorgon kl. 7 bär det av mot Lögdö Bruk, Bergeforsen strax norr om Sundsvall. Brukskörning först och sen bruksridning på eftermiddan. Jag är med utom tävlan, men är ändå nervös så det räcker. Har inte tävlat på mycket länge känns det som.
Men efter förra helgen vet jag att jag och Thor kommer samarbeta bara jag håller mig lugn. Troligen kommer jag sitta och nynna på "blinka lilla stjärna" imorgon, allt för att komma ihåg att andas så jag inte stressar för mycket.

Jag hoppas bara jag fått med mig allt, det känns som jag glömt något men jag kan inte komma på vad. Men det lär jag märka imorgon antar jag.
Erik komer få fullt upp med alla tre barnen, jag kommer nog ha en bra dag bara jag kan koppla av och lite på Erik fullt ut. Jag ÄR en hönsmamma, men jag försöker släppa taget och inse att min lilla ängel inte dör om man gör annorlunda mot vad jag gör. Mitt sätt är inte det enda rätta alltid!

På söndag funderar jag på om jag överhuvudtaget ska rösta eller inte. Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på, men kanske börjar jag bestämma mig.
Jag vet åtminstone några partier som jag INTE ska rösta på :)

Har fått lite jobb framöver också, blir 1-2 dagar i veckan, blir en skaplig extra slant varje månad. Kommer jobba nästan varje måndag närmsta tiden och så några torsdagar. Blir lugnt och skönt jobb också, Hudik-Uppsala och flakbyta i Uppsala och sen lossa lite i Hudik när man kommer hem. 18-03 är tiderna, passar mig perfekt, nog kommer jag vara trött när Lovisa väcker mig på morgonen, men eftersom jag inte jobbar dagarna efter varandra så räknar jag med att jag ska orka bra ändå, har ju möjlighet att sova med Lovisa på dagarna.
Livet går framåt och lite till det bättre igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar