onsdag 8 september 2010

Tjurig mamma får mer tid för sig själv ;D

Nu har vi hållt på en vecka och det börjar arta sig att bli riktigt bra det här. Vad jag/vi sysslar med? Jo, att Lovisa ska lära sig att koppla av och somna själv i sin säng. Nu går det ganska bra, men så bir det ju 3 gånger om dagen oftast som man kan "öva". Får hon bara varva ner först så somnar hon ganska snabbt själv, brukar ta 5-10 minuter innan hon sover och sen sover hon gott och länge varje gång.
Resultatet börjar visa sig också. Jag är mer utvilad, får mer gjort och är gladare helt enkelt!

I helgen var vi i mina föräldrars sommarstuga utanför Färila. Tanken var att plocka lite lingon och vi fick ihop dryga 12 liter på drygt 2 timmars plockande. Så himla skönt att bara gå iväg några hundra meter från stugan och sen plocka, plocka, plocka... Helt rött på marken i skogen, dock ganska små lingon, men det lär bli god sylt ändå :)
Lovisa tyckte inte det var nödvändigt att röra sig så värst när man väl hamnat i lingonrisen, då satt hon bara på sin plats och plockade lingon som hon åt. Jisses vad hon ätit lingon i helgen, får hon det framdukat så äter hon tills det är slut oavsett mängd. Hunden har haft en bra helg också, kunnat springa lös mycket och fått en del promenader också. Han börjar nästan bli lite rund om magen så dags att hålla igen på maten eller motionera mera. Jag röstar då för mer motion, mycket roligare.

I söndags när vi kom hem så spände vi för Thor och gav oss iväg en runda. Han var pigg efter 5 dagars vila och tänkte dra iväg i första traven, men sen lugnade han sig även om han höll friskt tempo hela vägen. Det märks att kondition och muskler börjar bli bättre hos honom nu.
Tyvärr har han inte gått något sen dess, hoppas på att kunna ut ikväll en sväng. Kanske blir det en ridtur bara, beror på hur jag orkar och vad som behövs göras hemma.

Igår var jag till second hand butiken i Gnarp och lämnade in lite kläder och filmer. De har en maxgräns på 80 plagg per säsong och kund så det blev inte mycket kläder som försvann hemifrån, men lite i alla fall.

Fick en spik i ena framdäcket på vägen hem så idag har vi varit hos Bergsjö Däck och fått det fixat. Nu sover Lovisa och jag borde duscha. Blir besök hos BVC på eftermiddan, dags för 1-årskoll och vaccination. Fick ju ställa in förra tiden vi hade då Lovisa hade feber då. Känns inte bra att vaccinera om hon har feber.

1 kommentar:

  1. Jäklar vad tiden går Madde, redan dags för 1-årskontroll! Jag tycker ju att Lovisa just föddes... Å andra sidan tycker jag att det var nyss som Alma var bebis också. =)

    SvaraRadera