torsdag 25 mars 2010

Återfall??

Vaknade pigg och glad, men när vi fått lite frukost i oss och jag skulle gå till hagen så märkte jag att det gjorde ont. Höger skinka gör väldigt ont just nu och det känns som det blir sämre för varje minut som går. Gick ganska bra att gå TILL hagen, men hem igen så gick det långsamt.
Ringde in till kirurgen, men det enda jag fick höra var att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen om jag fick feber eller jätteont. De hade inga akuta tider.
Jo, det hade jag ju redan förstått helt själv faktiskt. Min fråga som fortfarande är obesvarad är väl om jag ska börja ta värktabletter eller inte.

Jag har petat i min kropp en ansenlig mängd tabletter de sista 8 månaderna så jag är inte så pigg på att ta ens en alvedon. samtidigt vill jag ju inte ha ont, speciellt inte eftersom jag planerat att resa iväg i helgen.
Krokodilerna lurar bakom ögonlocket och jag vet inte alls hur jag ska göra, vill ha någon som bestämmer åt mig nu!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska ta tabletter Madde, iaf tills du fått komma och få skiten undersökyt!!! Inte ska du behöva hålla på att lida, för att de inte har några akuttider!?! =(

    SvaraRadera
  2. Jag tycker likadant, att du ska ta värktabletterna. Du ska få vara så smärtfri som möjligt. Det är ju ingen tapperhetstävling. Och ju mer smärtfri du kan vara, desto mer rörlig blir du ju, och att vara rörlig är ju positivt. Mer rörlig = bättre blodtillförsel till "oroliga områden" = bättre/snabbare läkning.
    Så jag tycker absolut att du ska satsa på att vara så smärtfri det bara går. Att du sen inte är "snäll" mot din kropp med alla piller, får du kanske ta helt enkelt. Det varar ju inte för evigt. Det är jag säker på.
    Om du blir återställd fortare så slipper du tabletterna sen. Det får du tampas med när du tampats färdigt med såret.
    Sen blir man ju lite piggare och gladare av att vara smärtfri.
    Håller tummarna för dig.
    Kram

    SvaraRadera