måndag 15 mars 2010

Feberfri

Äntligen har febern gett med sig helt. Imorse var den nere på 36,6 trots att halsen rosslade så jag trodde jag skulle få stanna i sängen hela dagen.
Så i tisdags kväll när den var på 38,6 samt i onsdags på vårdcentralen när den var 38,7 så hade jag alltså rätt rejäl feber för att vara mig. Ingen tror liksom att man är dålig när termometern visar på 37,2. Men för mig är det början på feber, den har ju stigit en halv grad då. Så när jag stiger över 38 så är jag redigt hängig.

Men nu verkar det som febern är borta ordentligt. Har ju ätit halva kuren med penicillin också så det är väl dags att börja få känna sig frisk kanske??
Har ju varit ensam med Lovisa och hunden sedan igår och allt har fungerat toppenbra. Jag har gett kaninerna mat och vatten och sett till så hästarna har vatten. Igår blev det en promenad till hagen och så även idag. Har börjat använda sele på hunden och tycker det fungerar mycket bättre än bara halsband, lite krånligare att sätta dit, men efter 2-3 gånger så tycker jag det går ganska enkelt ändå.

Försökte få hästarna att gå någon annanstans än där traktorn kört, men insåg att det var riktigt jobbigt för dom när de kom ut i snön som når dom nästan ända till magen fortfarande. Utöver det så är det skaren som är hård men brister, hoppas bara det inte blir några skärsår. Stackars Thor som ändå ville ut i snön höll på att gå omkull, men ett litet spår blev det ändå så får jag be sambon köra lite runt med traktorn om det går, är ju lite för mycket snö för den också tyvärr.

Ändå har det töat ordentligt sista veckan, mycket plusgrader, var uppåt 10 plus en dag och gårdsplanen är nästan framtöad helt, mycket grus är det framme och man slipper dratta på ändan när man ska hämta posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar