söndag 7 mars 2010

Städat och promenerat

Har haft en alldeles underbar dag idag!

Vaknade lagom tidigt och åt frukost med familjen. Bonusdottern var visst på lite dåligt morgonhumör, men när hon efter en timme vid frukostbordet insåg att hon var tvungen att knapra i sig smörgåsen så slank den ner till slut. Hon är lite dålig på att äta ibland så då får man använda sig av lite olika metoder för att hon ska få i sig lite föda. ibland fungerar det att lirka, ibland får man ge henne något gott och vid sällsynta tillfällen så fungerar det med hot =O !!!! Oftast brukar det faktiskt gå jättebra, men imorse fick jag vänligt men bestämt förklara att hon skulle bli tvungen att sitta kvar tills hon ätit upp mackan. Inget kul sätt att börja dagen, men sen har vi haft en jätteglad och go tjej som både ätit ordentligt och varit på stråande humör hela dagen. Så även om det varit molnigt ute idag så har hon strålat åt oss =)

Sen blev det städning ett tag, röjde i köket och vardagsrummet (som även är vårat sovrum) och sen blev det städa badrummet och dammsuga. Känns nästan lite rent och fräscht inne nu. Älskar när det luktar såpa!!!

Promenad blev det sen, med hela familjen och svärföräldrarna. Jättekul när alla vill följa med. Sen blev det god mat innan svärföräldrarna åkte hem, Erik gjorde jättegod kyckling och så blev det potatis och pasta till. Mitt stora problem var att välja sås!! Smaskig kantarellsås eller tsatziki?? Det blev båda och det var hur gott som helst.
Efter maten ville jag ha Lovisa att sova, men med två barn som spelar nintendo wii (backhoppning o sånt) så gick det inte så bra att få henne att sova. Så jag tog hunden med mig och vi tog en lång promenad i mörkret. Lovisa somnade när vi kom utanför dörren och vaknade lagom till vi kom hem igen. Blev lite för långt för mig så jag var rätt slut när jag kom hem, men nu känns det bra igen i kroppen.

Funderar på att hälsa på våran granne imorgon, hon fick ju en liten Filippa för en månad sen, men jag har inte velat gå dit då jag varit sjuk. Får se om Erik vill följa med eller om jag går dit själv en sväng kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar