måndag 1 mars 2010

Veterinärbesök

Äntligen är jag feberfri!!!!! Kändes helt klart lättare att kliva upp imorse. Men jag snorar och hostar upp slem, så frisk är jag ju inte än. Lovisa har hostat slem på morgonen, men verkar må lite bättre trots att febern håller i sig. Försöker ha henne sovandes i vagnen ute i friska luften, men när det snöar så blir det svårt.

Fick ringa ut veterinären idag också. Frezia har legat ned mycket sista veckan och idag låg hon jättelänge. Är ju minusgrader i snön så min mage blev lite orolig. Ingenting hittades, men jag ska väl snart få reda på vad blodprovet säger. Hoppas det bara är en svacka som blir bättre med lite vistelse inomhus. Hon vill inte äta, men bajsar och magen bubblar, hjärta och lungor låter fint, slemhinnorna är bra och ingen puls i hovarna.
Vad kan det vara?? Jag misstänker att det har något med dräktigheten att göra, hon blev betäckt 15-22/7 så det är ju 3,5 månad kvar till fölning, men hon beter sig som hon ska föla inom en månad. Verkar vara väldigt jobbigt för henne.

Nu är det hosta igen för Lovisa =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar