onsdag 17 mars 2010

Trött o seg

Har en usel dag idag, är trött och känner mig lite allmänt hängig. Halsen känns som det aldrig blir bra, jag hostar massor och det rasslar i halsen varje gång jag andas. Kanske dags att ringa doktorn och höra om jag ska komma in igen för en ny koll?? Har ingen lust att tvingas vara ute nu när vårsolen värmer så härligt ute.

Verkar som hästarna har fått lus eller något annat i pälsen. Så till helgen blir det klippning av hästar, hoppas jag är piggare då så jag orkar. Misstänker jag kommer ha åtminstone ett bonusbarn som vill titta på.

Tror det blir kaninbebisar vilken dag som helst. Hulda (jo, nu har vi äntligen döpt den ena kaninen) har varit rund om magen ett tag och den här gången boar hon för fullt. Så jag hoppas det går bättre denna gång. Erik har byggt jättefin bur åt dom också, så nu har dom inget att klaga på över inkvarteringen åtminstone. Ior (kaninhanen som bor här över vintern) bor i hästboxen, men verkar tycka det är trist att vara själv. Men vill inte att han ska vara med när det kommer bebisar, litar inte helt på han i det läget.

Funderar på att skicka in en ansökan till bygglov, man har ju liksom inget att förlora känns det som. Förutom att jag kanske inte alltid är så jätteöverförtjust i deras inredning, men chansen att komma med i programmet känns som den är ganska liten så jag tor inte jag behöver oroa mig för det.
Men vad är det som de skulle kunna tänkas göra hos oss?? Fick jag betämma så skulle de få inreda källaren så att den åtminstone kan användas som förråd och tvättstuga, alltså varmgrader där. Då får ju inte hästarna bo där längre när det behövs, men ett par uteboxar kanske de kan hjälpa till med också?? Annars har jag ju en byggkunni karl numera så det går nog att ordna ändå =)

Drömmer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar