lördag 20 mars 2010

Frisk?

Vilken skillnad! Känner mig otroligt mycket bättre i kroppen än jag gjort på jättelänge. Lovisa blev 8 månader igår och då kände jag mig frisk för första gången sen hon föddes. Jag har inte återfunnit styrkan i kroppen som jag hade innan, men det är på gång. Har lite hosta kvar efter förkylning och halsfluss, men är annars riktigt frisk. Behöver inte längre 12-14 timmars sömn utan kan klara mig på 8-10 timmar!!!

Så idag har det varit en aktiv dag. Började med att jag väckte upp resten av familjen, sen i med frukost och så gick jag och hämtade Thor. Stoch och borstade när det kommer en och talar om att resterande hästar är på väg hemåt också. *suck* Vittra och Frezia fick därför spendera dagen uppbundna inomhus för enkelhetens skull. Selade Thor och sen drog han fram flakvagnen. Tog en tur på grusvägen med bonusbarnen, blev ingen lång vända men vi travade en bit och jag visade att det visst går att vända häst och vagn på vanlig smal grusväg. Sen lämnade vi flakvagnen vid hagen och jag tömkörde Thor hem.
Spänd för nästa vagn som är lite tyngre och så fick han dra även den upp till hagen. Märktes i uppförsbacken att han fick ta i mycket mer med den vagnen. Selade av och lämnade Thor i hagen ensam. Han har ju inga problem att vara själv så han gjorde inget annat än gnägga ett par gånger när han inte såg oss längre.

Lunch och sen en tur till affären.

Sen fick Oliver tjänstgöra när barnen ville rida. Jag satt upp först en sväng för att kolla så han var lugn och han var lika sansad som han varit de gånger jag suttit på honom innan. Upp med pojken först, jag ledde och han fick sitta och hålla i sig, det gick jättebra. Sen fick tjejen sitta, men då fick Erik gå med och hålla i henne för säkerhets skull. Duktig häst och jätteduktiga barn, inte så många barn jag skulle tordas ha med mig runt unghästar, men dessa två har så bra hand med djur och lyssnar på vad jag säger så det fungerar helt toppen!
Oliver och Krabat fick göra sällskap med Thor och sen blev det middag: pommes och grillade hamburgare, jättegott var det. Såååå skönt med en sambo som är helt fantastisk på att laga mat.

Sen blev kvällen rätt lugn, jag provade att klippa Vittra, men hon var alldeles skräckslagen för maskinen så det blv inget klippt, men hon hade den mot sig när den var igång åtminstone. Gick sen upp med Frezia och Vittra till de andra, så nu är alla hästar på rätt ställe igen.

Hoppas morgondagen blir lika bra! Bonusdottern har haft feber idag, men varit ganska pigg ändå, hoppas det går över till imorgon. Lovisa verkar ha fler tänder på gång, hon har ju haft i underkäken i över en månad så det borde ju vara dags nu.

Nu är det nog sovdags för oss allihop tror jag, sambon halvsover redan =O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar