söndag 14 mars 2010

Full fart

Jo, det är full fart både på mig och Lovisa.

Igår var jag med sambon upp till stora hästhagen och han gick runt staketet medan jag fixade en ny grind (några rymmare som haft sönder den för ett tag sedan) och donade med lite av varje där vid hagöppningen. Sen fick hästarna flytta under lite rabalder. Jag tänkte ta småttingarna (Vittra, Krabat och Oliver), men Frezia smet ut när jag skulle genom grinden. Så jag tog in alla igen, men Frezia vägrade följa med. Stängde grinden och släppte småttingarna, tänkte fånga Frezia för jag vill inte ha någon häst gå lös om jag kan undvika det. Medan jag går och hämtar en grimma till henne så ställer sig Vittra och trycker mot grindtrådarna och till slut så far både trådar och grindhandtag all världens väg och Vittra och Oliver drar iväg med Frezia.
Lyckades ugna mig lite och fick tag på Thor och Krabat och började gå mot hagen. möter en granne som redan ringt nästa granne som är på väg. Får syn på hästarna som är framme vid öppningen till stoa hagen och ser hur Frezia viker ner och de andra följer efter. Så det var bara för mig att traska dit med pojkarna och stänga grinden så var alla hästar flyttade på en gång, fast på lite fel sätt.

Imorse vaknade jag med en rosslig hals, mycket sämre än igår. Blev alltså för mycket igår, men det är ju svårt att veta när man redan är ute och tycker allt fungerar så bra och man bara vill fortsätta och fortsätta tills man stupar.

Idag har jag städat lite hemma, flyttat lite möbler och donat. En promenad till hästhagen blev det också, hunden måste ju få gå en sväng utanför gårdsplan och barnvagnen behöver ju rastas också.
Nu har jag och Lovisa varit upp med vatten till hästarna och fixat ström i trådarna, hoppas det fungerar också, jag tänker inte testa själv.

Erik har fått åka iväg och jobba och kommer inte hem förrän imorgon kväll, saknar honom massor redan!!!

1 kommentar:

  1. Hemma en dag symtomfri...du kan inte det med att ta det lugnt va? ;)
    Nej då skämt å sido...förstår om du är trött på att vara sjuk, för det verkar som om det ena avlöser det andra. Men att jaga bushästar är nog ingen bra idé, fast måste man så måste man. Det känner jag ju till.
    Styrke kramar till dig.

    SvaraRadera