tisdag 16 mars 2010

Takdropp

Blev så mycket feber och ont i halsen förra veckan att jag glömde bort att vi hade takdropp INOMHUS!!! Vaknade i måndags förra veckan och låg kvar och drog mig i sängen med Lovisa när jag helt plötsligt hör hur det droppar vatten på golvplankorna!!! Hämtade en hink och ringde sambon, vad göra liksom?? Till slut löste det sig så att sambon kom hem och hackade bort isen som var i vägen för smältvattnet på taket. Sen fick han slita bort en del isolering som var genomsur. Själv höll jag mig inne och torkade väggen som det rann om och såg till att hinkarna stod på rätt ställen. Nu låter det ju som vi hade vårflod inne, men inte riktigt så illa blev det. Jag rev bort tapeten där det var som fuktigast och tror jag samlade upp kanske en halvliter vatten. Sen var det bara till att elda, hade ju tur i oturen att det var väggen precis bredvid öppna spisen så det var enkelt att få väggen helt torr ganska omgående. Men nu är ju väggen inte så snygg, dls ser man fuktfläckarna på tapeten, dels så är det ju lite dåligt med tapet på sina ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar