fredag 5 mars 2010

Suttit till häst

Idag har jag suttit på en häst igen =)

Idag var det lycka rakt igenom, det gick så mycket bättre än väntat.
Det var Oliver som fick äran att bära mig idag. Tänkte att jag skulle börja sitta lite på honom. Så det blev 2 turer fram och tilbaka till brevlådan. Han gjorde det jättebra, inte en min när jag satt upp och han stod stilla när jag bad han. Framåt förstod han lite dåligt till en början, men med lite smekningar med grimskaftet på rumpan så började han röra sg framåt. Massor med beröm så förstod han sanbbt vad han skulle göra när jag smackade och la an skänkeln. Lite problem med att vända runt, men han gjorde det lugnt och sakta så det gick jättebra.
Oliver är 5 år nu, men är inte inriden helt och har inte gjort något alls på 1,5 år. Men jag tänkte nu att jag kan ju börja sitta lite på han åtminstone. Hans ägare ringde idag också och hon har kommit fram till att hon tyvärr måste sälja honom. Tråkigt, men klart hon ska ta hand om sig själv och familjen i första hand.
Så det blev ju jättebra att jag ändå tänkt börja på lite med han. Tanken är att jag ska rida in Krabat und våren så då kan jag ju ta Oliver också. Problemet är väl att få tiden att räcka till. Men snart är det ljust på kvällarna så då slipper jag ha Lovisa med i barnvagnen som jag hade idag. Är ju bättre om man kan rida lite längre än till soptunnan, men för idag så tyckte jag att det räckte alldeles utmärkt. Tyvärr så vaknade busfröet efter jag ridit andra rundan, så Krabat blir det inget med idag, men kanske jag får tillfälle imorgon när det är helg och sambon är hemma.

Av detta kan man alltså dra slutsatsen att jag är såååå mycket bättre i kroppen. Visst är jag lite öm där såret varit, men annars känns det jättebra! Så jag rider inte i vanlig sadel utan det får bli barbackapaden som Linda Färnevik gjort åt mig.

Ska se om jag hittar någon bild på den, den är toppen! Min rumpa älskar den och den hjälper till så jag får benen i rätt läge vilket gör att jag får en mycket bättre sits vilket jag tycker är viktigt när man rider unghästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar