tisdag 30 mars 2010

Upp och ner

Bestämde mig för att ringa och boka tid hos kirurgen, men när jag provade i torsdags hae de stängt för dagen. Så jag ringde på fredagen och fick höra att jag skulle få en kallelse. En stund senare ringer det igen med privat nummer och då är det kirurgen själv som hör av sig!!!! Han tyckte jag skulle sätta mig i bilen på en gång för att hinna träffa honom! Men jag har svårt att åka ensam med Lovisa, så vi fick vänta in Erik som ändå var på väg hem då. Så vi packade allt vi skulle ha med under helgen och begav oss iväg, fick sitta och vänta en stund men sen fick vi komma in. Jag hade ganska ont och svårt att gå, fick lokalbedövning igen och såret blev öppnat. Lite vätska fanns där, men inte mycket och kirurgen tyckte väl att det inte borde vara något att reagera för egentligen. Han frågade om jag hade smärtstillande hemma och sen fick vi åka igen.
Lokalbedövningen passade ju fint att ha så jag kunde sitta ganska obekymrat i 30 mil ner till mina föräldrar. Men när den släppte så kände jag det onda igen. Har ätit lite värktabletter, men har ingen lust att plåga min kropp med dom så det blir inte så många utan jag har lite ont istället. Kanske är det lika bra att jag tar det lugnare istället??

Lördag morgon blev tidig för mig, men egentligen skulle jag ha velat gå upp ännu tidigare, men där inser jag mina begränsningar. Ner till Skövde och Grevagården för årets hingstvisning av nordsvenska brukshästar. Tyvärr hann vi inte se alla hästar då vi båda frös och hellre tog en stund i värmen framför den iskalla (fuktiga) läktaren. Men jag tittade på några jag ville se och en del andra. Mina favoriter i år stavas: Khnott, Frej och Prim i nämnd ordning. Tyvärr blev ingen av dom godkända, men de kan ju bli riktigt trevliga valacker istället. Frej fastnade jag för då han påminde väldigt starkt om Thor, precis samma bruna färg och jag tror att de har lika fina ögon.

Hem igen i tid, orkade inte stanna och vänta på resultatet. Var hemme före 21 och det kändes himla skönt. Lovisa som vi lämnade ifrån oss för första gången hade skött sig jättebra. När vi kom visste hon inte riktigt om hon skulle skratta eller gråta, men till slut blev det ett jätteskratt och sen fick jag inte lämna ifrån mig henne under den närmsta halvtimmen. Skönt att veta att det fungerar att lämna ifrån sig henne.

Söndagen blev det en sväng till Uppsala då Erik ville kika i en mc-butik och vi då passade på att hälsa på min bror som bor där.
När vi kom hem var jag så trött så det blev inget mer gjort utom äta god mat och titta på tv.

Måndagen skulle vi träffa våran kontakt på banken för att prata om att flytta över lånen på mig och Erik istället för att jag ska dela med mina föräldrar. Hade dessvärre inte fått veta vilken tid så jag ringde strax efter 9 på morgonen för att höra vilken tid hon tänkt sig. Får då veta att hon är ledig fram till på onsdag?!?! Vet inte var det missats, men när min mamma pratade med henne för 1,5 vecka sen så kom de överens om att vi skulle träffas måndag den 29:e. Om hon nu tagit ledigt så borde hon väl hört av sig?? Så vi fick äta en sen frukost och sen köra hemåt lite molokna.

Väl hemma så blev det ganska lugnt. Grannen som tagit hand om djuren över helgen hade redan fixat så de hade både mat och vatten så de fick en tillsyn och jag mockade rent så hovslagaren kan komma och verka idag. Blir en ny hovslagare, jag har ledsnat på att den andra alrig hör av sig, orkar inte ringa och jaga och tjata hela tiden. Lite trist för han är duktig och trevlig annars.
Men nu ska Frezia och Oliver få fina fötter igen, de har sett gräsliga ut en tid, men idag hoppas jag nya hovis kommer så jag slipper skämmas för deras hovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar