onsdag 3 mars 2010

Vårkänslor?

Jag vet inte vad det är idag, men jag är full av energi =)

Klev visserligen inte upp så tidigt, men har fixat med hästarna (mockat, fyllt vatten o.s.v) och håller på och bakar bröd och är... PIGG!!!!!

Igår blev jag väckt av telefonen, psykologen blev avbokat då hon var hemma sjuk. Lika bra det eftersom varken jag eller Lovisa var superpigga. Tack och lov kunde sambon komma hem tidigare så jag slapp köra med hunden till veterinären själv på eftermiddagen. Jo, nu var det hundens tur att bli dålig igen, analsäcksinflammation IGEN, men nu på andra sidan av rumpan. Såg det i måndags kväll, men kändes inte som det var någon mening att åka in redan då, jourtid o allt. Hade tabletter kvar sedan sist så han fick dom så länge. Vet inte hur länge han haft ont, men han hade riktigt jobbigt på natten mot tisdagen, men det släppte lite sen under dagen. Vet ju hur ont det gjort på mig själv i rumpan så jag lider extremt med honom, han var lika lugn och snäll som förra gången, men hade mer ont så han blev sövd denna gång.
Idag är han piggare och har fått slippa tratten sedan imorse. Sprang ute med hästarna och busade så det känns som han är bra igen.

Lovisa har varit feberfri sedan igår, men hostar och snorar fortfarande, har dock börjat äta mer normalt igen. Själv är jag feberfri sedan i måndags, men igår hostade jag massor. Tgo hostmedicin på kvällen och fick en riktigt jobbig hostattack, fick dåligt med luft emellanåt, jättejobbigt.

Idag är jag som sagt mycket piggare! Har fixat en bröddeg som snart ska in i ugnen i form av fyra limpor, kefirbröd heter receptet, kommer i eget inlägg senare.
Sen har jag varit ute med Lovisa i vagnen och mockat åt hästarna, fyllt lite vatten och pysslat lite. Var och tittade till den tjälade balen som vi la in i helgen och dom har kommit lite mer än halvvägs, men den är fortfarande bara en isklump och jag fick inte bort alla snören som jag tänkt mig. Men det åtminstone inga framme som de kan fastna i just nu, så uppdraget känns slutfört för några dagar framöver. Vad glada de ska bli när de får en ny sådan bal direkt efter de ätit slut på den första. Fast de har ju givetvis en vanlig bal också att äta av så de behöver inte gå hungriga.

Såg en annons idag på en häst som jag bara VILL ha!!!!!! Helt den stam som jag vill ha och priset är så lågt att man skäms för det. Halvbror med två av mina favorthingstar!!!!! Men jag har ju redan en häst eller två för mycket så det blir inget köp, men jag har mailat för att höra om de kanske är intresserade av ett byte.
Bara att hålla tummarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar