torsdag 25 februari 2010

Kräks =(

Lovisa börjar bli piggare nu. Inatt har jag haft det riktigt jobbigt tycker jag själv. Lovisa har varit vaken mycket och hostat en hel del. Vid 4-tiden kräktes hon ner täcket, men då var det andra täcket nästan torrt så det fick duga åt oss. Sen somnade hon om coch jag fick sova lite till. Märkte inte när sambon åkte till jobbet ens.
Vid 9-tiden var det dags igen. Ännu ett täcke till tvätten. Fick slita åt mig sambons täcke så vi slapp frysa. Sen har prinsessan sovit, hostat och är nu vaken igen. Verkar må bättre nu åtminstone, lättare att andas och mindre hosta. Hoppas hon är frisk snart så jag kan få sova på nätterna igen.

Igår hämtade E mat åt hästarna och sen blev det lite mat och så åkte vi och hämtade halm också, så nu har hästarna att göra här hemma, kanske vi slipper rymningar på någon vecka åtminstone.
Fixade lite med eltrådar igår så nu finns det två strömförande och en jordtråd vid ena grinden. Så nu hoppas jag att Oliver och Vittra ska få sig en varsin stöt så de förstår att man ska låta bli eltråden. Vad jag sett så är det Oliver som först tar bort nedersta tråden genom att ta hoven igenom och sen dra med sig tråden tils den släpper. Samtidigt så proväter han gärna övertråden. Sen misstänker jag att Vittra inte riktigt uppfattar att det sitter trådar kvar, utan hon sänker huvudet och går ut helt enkelt.

Idag ska vi hålla oss inne, hade tänkt gå ut en stund, men det får bli utan Lovisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar