torsdag 4 februari 2010

Rasar taket in snart?

Det snöar dag igen, det riktigt vräker ner och temperaturen är ynka 4 minus. Är rädd att taket ska börja rasa in av all denna snö, misstänker att det är några ton som ligger på taket.
Måste se till att det skottas så snart det bara går, men jag är höjdrädd och har för dåligt med ork för att ens fundera på att göra det själv. Erik har inte tiden och är även han höjdrädd så inget alternativ det heller tyvärr.
Så förhoppningsvis kommer det en med erfarenhet inom området, det kostar, men det blir nog billigare än ett raserat tak. Har hört oroväckande knak från taket idag så jag hoppas han hinner hit och skotta innan det är för sent.

Lovisa och jag myser inne idag, var ute förut och skottade lite, men min ork tar slut för fort så det var inte mycket som hanns med, blev en gång från huset och så skottade jag av taket på traktorn, provade även att få bort lite snö från taket på gäststugan och det gick bättre än väntat, men tungt och svårt var det.

Lastade Krabat igår igen och det yrde lite snö så Lovisa fick ta plats i transporten (i barnvagnen då alltså) så ingen Thor kunde hjälpa till. Krabat ville inte gå in själv, men han följd snällt med mig in och stannade även kvar en stund. På slutet stannade han kvar bra länge så jag kunde backa ut han ett steg i taget. Provade som avslutning att bara gå halvvägs in och sen backa ut honom och han såg väldigt fundersam ut, men gjorde som jag bad han om.
Idag är det på tok för mycket snö för att jag ska fundera över att lasta, men imorgon kanske vi hinner prova igen. Hade tänkt köra Krabat på lördag om allt fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar