måndag 8 februari 2010

Blodad tand?

Inte riktigt, det är fingret som blöder. Våran diskmaskin har ju inte fått tagit plats där den ska eftersom vi måste fixa lite först så att slangarna till och från den fryser annars. Fyllde den idag och så vändr jag mig iväg lite och då tippar den (den var öppen och nedre korgen var utdragen), tänker mig inte för utan jag greppar tag i den för att slippa porslinskross. Men det som händer är att jag får halva fingret söndskuret då jag tar tag ovanpå maskinen och där är det riktigt vassa stålkanter. Skyndar mig in på toa (tur Lovisa precis somnat och inte vaknade) och det rinner rejält med blod. Sköljer av fingret, men inser att det är bäst att försöka stoppa blödningen först, så jag får fram lite attiraljer och virar runt fingret.
Har sedan tagit bort och gjort om allt en gång till. Bra är ju att alla bakterier förmodligen runnit ut med bodet, lite jobbigt med värken men det går ju snart över.

Är det en otursdag idag??

Vågar jag ge mig ut med traktorn så hästarna får lite mat?? Har ju hört att det brukar ske 3 saker av allt så jag undrar vad nummer 3 är för dagen?? Känns som jag bara ska gå och lägga mig med täcket över huvudet och vakna igen imorgon.
Men då rasar väl taket in över oss :S

Takskottningen är förhoppningsvis fixad, kommer ett par gubbar i slutet av veckan och fixar den halvan av taket där snön inte rasar ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar