tisdag 2 februari 2010

Nya tag

Idag har Krabat stått i hästtransporten =)
Visserligen fick Thor gå in först, men sedan gick han med mig 2 gånger in. Gick inte att skicka in han själv, men han visade inga tendnser till att stå på bakbenen åtminstone.
Jag höll på helt själv med Lovisa sovandes i bilstolen, så det blev inte att det stängdes bakom honom, vilket nog kanske var bara bra.

Ska försöka ta mig tid att prova igen imorgon, bara sambon hjälper mig att dra loss bilen först... Fastnade med den när jag skulle parkera den på gårdsplan, det är ju inte plant och så är snön rätt hal så för att ta mig upp för backen som jag hamnat i så behöver jag hjälp av traktorn. Provade själv att dra den med traktorn, men fick den inte ända dit jag ville, blev ju lite komlicerat i och med att transporten sitter fast baktill och den är rätt tung. Men ingen idé att koppla bort den där den står just nu. Men sambon har lovat hjälpa mig ikväll =)

Lovisa var lite ledsen ett tag för jag var ju inte med henne hela tiden, men så fick hon åka med i traktorn och sen gav vi hästarna vatten och då var hon lugn. När vi kom in och jag började klä av henne förstod jag varför hon inte ville somna om, det kändes liksom på lukten... Så det blev ett bad och sen somnade hon ganska fort när hon fått lite mat också. Hon bara älskar att bada lilltjejen, nu har hon börjat sparka omkring med benen så det kan bli livat vid badningen framöver =)

Krabat då? Jo, tanken just nu är att han ska flytta, men eftersom han var rätt avig mot transporten idag så vill jag lasta honom några dagar här hemma själv först så jag vet att han är på rätt spår igen. Vill inte att det som hände i söndags ska få sätta några spår. Verkade som han litade på mig idag och han var relativt lugn hela tiden. Hoppas E hinner byta till vinterdäck på transporten ikväll eller imorgon så jag kan köra han en liten sväng också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar