onsdag 24 februari 2010

Förvirrad

Vet knappt vilken dag det är längre, men datorn säger 24 februari, vilket i alamanackan på väggen betyder onsdag och Estlands nationaldag. Se där, nu fick jag med lite värdelöst vetande i bloggen idag också =O

Börjar känna mig piggare, har inte haft feber sedan i måndags, men är rejält täppt i snoken och hostar ibland. Lovisa mår inte bra, men är väldigt pigg och glad ändå tycker jag. Hon har hållt mig vaken inatt, har haft hög feber och hostat. Igår kväll precis efter vi bytt lakan o sånt i sängen så kräktes hon upp så mycket slem att kökshandduken inte räckte till, så nu ligger mitt täcke i tvättmaskinen. Hon fick alvedon vid 4 imorse, då hon var riktigt varm och låg och badade i svett. Verkar som febern hållt sig borta sedan dess. Hoppas det är snabbt övergående så hon slipper hostan snart. Hon är dock väldigt glad när hon är vaken, men nappen har hon haft i mun sedan i fredags tror jag, inte många ånga stunder den varit ute nu inte. Annars brukar hon mest ha den när hon ska somna.
Igår låg hon i sängen och pysslade med sitt babygym, jag satt bredvid och skrev på datorn lite, känner hur jag får babygymmet på benet och tittar up och ser hur hon stoppat ett av benen (till babygymmet alltså) i munnen. Tredje gången hon gjorde det så lyckades hon samtidigt sparka på babygymmet så hon fick ont i munnen =( Min lilla klant...

Idag blev jag väckt av grannen som var ute på hästjakt. Han kom förbi sedan och vi åkte upp till stora hagen och hämtade hem dom igen. Dom hänger över tråden vid grindarna och kommer fortsätta göra så tills dom får en ordentlig elstöt, nu ska jag bara klura ut hur det ska lösas så dom får sig en RIKTIGT REJÄL STÖT!!!! Alternativet nu verkar vara att ha ström i en tråd och göra den andra tråden till jord, så då måste de gå mot båda trådarna, men det borde bli en rejäl snyting.
Men kan inte fixa det själv med Lovisa, det är ca -25 ute så vi blir inte ute några längre sutnder i onödan. Så jag hoppas hästarna kan hålla sig inne tills E kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar