söndag 7 februari 2010

Snön ligger vit på taken

Fast nu börjar det lysa svart här och där =)
I fredags var jag och Erik upp på gäststugan och skottade av det värsta från ena sidan. Igår fick jag börja på andra sidan och det gick så bra att Erik inte behövde hjälpa till. Solen var bra hjälp och det lossnade stora sjok emellanåt.
När jag sedan var inne i huset hörde jag hur det kanade snö från taket, vet inte hur mycket det trillat ner, men tillräckligt för att hästarnas stig på baksidan av huset blivit svårframkomlig. På framsidan finns det snörasskydd, vilket troligen kommer tas bort till sommaren. Bättre att snön rasar ner och blockerar källardörren och raserar den ruckliga balkongen än att taket på huset rasar in.
Idag skiner solen igen och det droppar från taket och är väl säkert en 20-25 plusgrader ute i solen. Termometern visar -3 celsius och att ta på sig overallen då känns inte så kul, kommer bli jättevarmt, men man slipper ju få in snö vid midjan som man får annars.

Gårdagen var en härlig dag tyckte jag. Vi var ute och sen blev det lite mellanmål inne. Sen drog vi tjejer iväg och handlade lite till kvällsmaten, hemgjord pizza =) Sen kunde jag göra pizzadegen och diska medan Lovisa satt i barnstolen och kollade på mig. Men sen blev hon trött o hungrig så hon fick mat och sen somnade hon i vagnen så jag kunde fixa pizzan och vi fick äta i lugn och ro. Pizzan blev fantastiskt god, själv hade jag tonfisk och ananas på min och det var jättegott. Erik fick salami, champinjoner och tomat på sin och även den sägs ha varit god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar