måndag 22 februari 2010

Lurad

Jag har blivit lurad, eller jag har lurat mig själv eler hur man ska formulera sig.

Det är den vita kaninhonan som lurats, hon hade inte alls några ungar i sitt bo än. Men boat har hon och rund om magen är hon så kanske blir det kaninungar under veckan??

Har varit på vårdcentralen på morgonen. Igår kväll hade jag så ont i halsen att jag inte kunde prata, även när jag viskade så gjorde det ont. Men det är virus så jag får ta panodil mot febern och så dricka kallt och knapra halstabletter.
Bonusdottern hostade imorse så hon kräktes =( Men inget allvarligt på henne heller utan vi fick endast hostmedicin till henne. Verkar som den hjälper i alla fall =)
Såg när vi kom hem att vi redan hade sådan hostmedicin hemma i kylskåpet, någon jag fick för ett tag sedan. Skönt att vi kan använda samma när det behövs =)

Lovisa är pigg och glad igen, hon var rejält uppblåst i magen i lördags kväll, och igår bytte jag bajsblöja efter bajsblöja, ända tills hon bajsade ordentligt två omgångar. Sen har hennes mage lugnat sig och hon äter som en häst idag.

Vet dock inte vad som hände mellan hunden och bonusdottern igår. Dom satt i soffan för sig själva och helt plötsligt hör vi hur hunden morrar och barnet skriker. Då har hunden bitit henne om handleden, ser ut som ett blåmärke mest. Men klart vi blev rädda allihopa och jag var riktigt nära att vara riktigt stygg med hunden, men lyckades hejda mig. Nöjde mig med att lyfta han i nackskinnet och skälla på han och skicka iväg han till sin korg.
Vet inte vad som hände som sagt, men oavsett vad så får han ju ALDRIG bita någon, varken barn eller vuxen. Så nu får han inte vara i soffan längre och så får vi väl ta och diskutera lite om hur vi ska göra.

1 kommentar:

  1. Vissa honor boar i mkt god tid. Hon kan även vara skendräktig dock. (eller ha för tidgt födda, döda ungar långt ner i boet. har varit med om det en gång)

    Lät ju inte bra med hunden. Vad säger barnet att det var som hände? Ha koll på hunden, och degradera honom gärna i rangskalan, så att han är 100% säkert under barnen i rang, skulle jag rekomendera. Bra dokc att det ändå är en så liten hund, hade varit värre om det varit en rottveiler eller så. =)

    SvaraRadera