torsdag 18 februari 2010

Magsjuk =(

Har mått riktigt dåligt, men nu orkar jag åtminstone starta datorn och sätta mig i soffan.

Vaknade inatt och hade ruskigt ont i magen, gick på toa och fick klämma en stund. Tillbaka till sänge, kollade klockan som stod på 03.15. La mig, men hann inte mer än lägga mig innan jag fick en sådan ruskig värk i magen. Är inte ofta jag gråter av smärta, men nu var det riktigt nära. Fick gå på toa igen och där satt jag länge och väl, så fort jag försökte gå därifrån så var det bara att sätta sig igen. Kände även att kräkningarna inte var långt borta och mycket riktigt så kräktes jag en omgång. Sen tillbaka på toalettstolen för mer tömning av tarmen.
Tillbaka i sängen vid 04.30!!!!
Lyckades somna en stund då det äntligen slutat göra ont i magen. Upp igen vid 8-tiden för att
kräkas en gång till.

Har haft en hemsk dag, har haft ont överallt i kroppen och vätskebrist och feber. Har mest frusit, men ibland har jag svettats. Lovisa har varit lite stökig, men ändå väldigt snäll. Värst var när jag hade så ont överallt att jag inte kunde ligga ner. Det gick skapligt att halvsitta, att gå upp var inte att tänka på.
Lyckades ändå förbereda lite middag till familjen och plocka undan i köket. Har sedan spenderat kvällen i sängen, men nu har jag fått i mig en panodil, lite vätska och lite mat. Potatismos och så fiskpinnar med bortskrapad panering blandat med lite gräddfil, magen verkar ha accepterat det, men jag känner mig långt ifrån frisk.

Krabat....
Det är ett kapitel för sig, men han ska hem imorgon =(

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Av någon outgrundlig anledning hamnade jag på din blogg via facebook - fin blogg du har och välskrivet! Jag fångades direkt och ville läsa mer! Ska lägga dig på favoriter i datan så jag hittar hit igen när jag har mer tid över!

    Lots of Love and Joy for you/ Sonja

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag skriver mest för mig själv egentligen. Behöver lufta mina tankar ibland.

    SvaraRadera