onsdag 10 februari 2010

Dom gillar mig =)

Dom på besiktningen alltså... Varje gång jag åker dit vill dom att jag ska komma tillbaka ;D
Visste ju att bromsarna på hästtransporten behövde fixas, men att det var obefintlig bromsverkan på 3 hjul!!! var jag inte beredd på. Bromsbeläggen är troligen helt slut överallt så de ska bytas till att börja med.
Utöver det så var det höger baklyse och bromslampa som inte fungerade, men det visste jag redan, har bara varit lat och inte åtgärdat det eftersom den inte varit ute längs vägarna och jag visste att det ändå skulle anmärkas på bromsarna på besiktningen.
Så nu hoppas jag att sambo och svärfar ska fixa bromsarna så jag slipper anlita verkstan.

Märkte igår kväll när Lovisa ville bita på mitt finger att där har minsann en liten tand tittat fram =) När man tänker efter så har det varit lite små antydningar till det dagarna innan, men inget jättegnäll på min lilla tös. Hon har varit mest lugn och snäll, lite mer dämpad än vanligt i måndags, kanske lite feberkänning då? Tur jag hittade en bitring åt henne i fredags, verkar ha varit i precis rätt tid jag köpte en. Har letat och letat och inte hittat någon, men så var jag på apoteket och där hade de en jättebra, några kronor dyrare än i vanliga affärer säkert, men hellre det än att leta över hela Sverige.

Idag hoppas jag att M ska komma hit så vi kan testa om Krabat vill åka transport. Vill han inte åka själv så tänkte jag att Thor skulle få följa med, men jag är ganska säker på att han går in själv idag faktiskt. Men helt säker kan man ju aldrig vara när man handskas med djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar