måndag 8 februari 2010

Inte alla hästar hemma

Nix, nu har hästarna rymt!

Grannen knackade på och meddelade att de var ute på vift. Tog med Lovisa i barnvagnen och begav mig upp till stora hagen, där stod dom instängda och verkade inte förstå varför det saknades mat åt dom.
Tur man har bra grannar!!!! Han som knackade på hade mött dom när dom var på väg ut till stora vägen, men då hade dom ju vänt och dragit sig mot stora hagen istället. Men dom hade gått förbi den och fortsatt vägen fram, men sen fått möte av en bil igen, vet inte om dom då kanske insåg att det var bäst att gå in i hagen där dom brukar gå. När jag kom dit var dom då instängda och ingen häst skadad, de verkade ha lugnat ner sig en aning också.
Hade tänkt lasta Krabat idag, men nu blir det inget av med det =(

Istället blir det till att försöka få tag på G så han kan hjälpa mig upp med mat och vatten. Skulle behöva gå runt staketet en vända också, men det går liksom inte med barnvagn och jag kan inte heller lämna Lovisa för att gå runt. Det är väl en dryg kilometer runt gissar jag, och snö till midjan på de flesta håll = tar en bra stund att gå runt =(

Igår skottade vi lite mera tak, var taket över ytterdörren som blev avskottat, jätteskönt!
Fick skälla på barnen ett par gånger då de var bredvid gästsugan och lekte i snön, är livrädd att de ska få takras över sig, verkar som de förstod mig till slut när jag talade om för dom att dom kan bli begravda i snö = ingen luft = död unge.

Lilla F var så duktig när hon var på promenad med mig på förmiddagen, hon gick en bra bit själv med hunden och så drog hon barnvagnen långt också. Hon är så duktig och lättsam när man är själv med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar