måndag 8 april 2013

dags att skaffa sig häst igen kanske

Ja, det är ju inte så att jag INTE saknar att ha häst. Men det är ju rätt skönt att inte ha det dagliga ansvaret. Plus att min ekonomi varit/är rätt körd i botten.
Men om allt går vägen för mig så räknar jag med att kunna ha häst igen till hösten. Jag vet precis vilken häst det kommer bli, min första uppfödning kommer i så fall komma tillbaka till mig.

Jag har varit ledsen länge över att han inte är min. Han har det jättebra där han är och hans nuvarande ägare har gjort enormt mycket för honom. Han trivs verkligen och drömmen är att han ska få stanna där han är. Men eftersom jag funderar på flytt rätt långt och hans egentliga ryttare förhoppningsvis kommer in på gymnasiet ännu längre från hemmet så känns det som att den bästa lösningen just nu är om han kan vara hos/med mig för ett tag framöver.
Kanske kan det bli så i framtiden, när både Oliver och T blivit äldre, klokare och tryggare i sig själva kan finna varandra igen. Jag hoppas verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar