onsdag 17 april 2013

Jobbar

Ja, det blir inte mycket tid till övers när man jobbar 12 timmarspass.
Igår tog jag ändå en tur till stallet och jobbade med Oliver som tyckte det var helt okej att stå och filosofera i transporten. När jag tyckte vi varit duktiga så antog vi utmaningen att gå i vatten, rejäla vattenpölar var det. Han tvekade en halv sekund och sen följde han mig som om han alltid gått i vatten!!!! Underbar är han! Jag bad honom stanna i vattnet och det gjorde han och ställde sig att tugga.

Dagen igår fortsatte med kontroll vid Armsjön, hade en stressad chaufför som körde om bara några hundra meter innan så dom vinkade in den bilen istället :D

Resten av dagen flöt på riktigt bra, lyckades backa in både rakt och snabbt trots en tjattrande Ica i örat. Fast det kanske var det som gjorde att jag lyckades, att jag inte hade tid att tänka så mycket.
Hade en jättebra utlastare så lastningen gick riktigt fort, hoppas det går lika bra ikväll.

Imorgon kommer mäklaren för att ta bilder på huset/gården. Skulle ju va bra om det kom ut till försäljning nu på en gång.

I mitten på maj börjar jag jobba i Vimmerby, ska försöka hitta dagis till Lovisa så fort det går.

Mår mestadels toppen med mitt nya liv, det enda som känns jobbigt är när jag måste lämna ifrån mig Lovisa, men när jag är sysselsatt så fungerar det. Träffade mina underbara bonusbarn i söndags, dom är ju inte mina bonusbarn längre men det känns så i alla fall. Jisses vad svårt det var att inte börja gråta av glädje när jag såg dom. Älskade ungar vad jag saknar dom!!!! Vet ju aldrig när jag får träffa dom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar