fredag 12 april 2013

Förstå?

Jag tror jag börjar föstå ett och annat. Varför jag är som jag är och varför jag ibland reagerar som jag gör. Det beror på olika saker som hänt mig och som inte är glömda utan bara gömda.
I nuläget minns jag inga detaljer, men dom lär komma eftersom när jag nu börjat nysta.
Jag önskar så att ingen annan råkat ut för samma pucko som jag gjort, men jag vet ju att det troligen är så. Jag är medveten om att jag själv väldigt troligen kommer råka ut för en sådan idiot igen, därför väljer jag nu att gå min egen väg och samla styrka nog för att leva mitt liv delvis ensam, delvis tillsammans med världens goaste tjej som är min dotter.
Vänner kommer och går, det är inte många som blir kvar efter stormen bedarrat.

Jag kan verka deppig, men det är jag inte. Jag är glad över hur mitt liv är just nu, jag är glad att jag är den jag är idag. Men visst kan livet vara jobbigt och jag trillar ibland in på varför saker och ting händer, men det är tillfälliga dalar som jag tror drabbar alla i mer eller mindre omfattning. Så varför ska jag bli stämplad som "inte mår bra" bara för att jag berättar om det jag själv ser som "elände".

Nu ska jag snart iväg för samtal med en läkare. Jag hoppas vi inte har allt för delade meningar om saker och ting.

Sen blir det myskväll med Lovisa och helgen spenderar vi med hästarna och bästa familjen Rendahl och förhoppningsvis Catherine också.

Funderingarna jag har i mitt huvud är många, dock så är det lite lugnare efter Maja hittade "sympatikus" och visade mig var jag ska trycka med virknålen för att få lugn i själen. Jag har hittat ett sätt att varva ner som passar mig, självklart passar det inte alla, men jag tror många skulle må bra av kraniosakral behandling, akupuntur eller annat som INTE gör ont på kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar