söndag 14 april 2013

Glädje och ilska

Ja, denna dag har verkligen varit omtumlande.

Började tidigt imorse med att väcka Lovisa och åka till stallet. Killen som hjälpte oss med Oliver igår kom för att fortsätta idag. Oliver var helt klart lugnare även om han reste sig en gång så det såg ut som han skulle gå över. Efter många gånger in och ut så fick JAG prova!!!! Helt fantastikt vilken känsla det var att ta över när han var lugn och lyssnade. Märkte verkligen av när jag själv gjorde fel.
Är sååååå nöjd med Oliver idag, även glad att jag själv fick prova.

Sen lastade vi ponnierna och gav oss iväg till ridklubben. Stötte på en idiot till busschaufför som först låg så nära bakom så hon fick hela släpet att tryckas sidledes av vinddraget från bussen, sen kör hon om där det är alldeles för skymd sikt och till råga på allt tutar hon!!
Buss 30 från Gnarp till Hudiksvall avågng 12,05 från Gnarp.
Ringt trafikupplysningen och rapporterat samt mailat KR trafik som kör linjen. Ska även ringa KR trafik imorgon när de har folk på plats, man kan ju hoppas de hinner ringa mig före, men det är väl inte så troligt.

Gick toppen med ponnys på ridbanan, jag red Britney med barbackapad. Låååång uppvärmning, men till slut mjuknade hon och gick jättefint i traven. Galoppen blev lite flamsig, hon orkar inte riktigt, men det är bara att jobba vidare så kommer hon bli hur fin som helst. Övade rygga vinkel, halt, kliva upp från "hinder" och hon skötte sig superbra.

Lämnat Lovisa hos sin pappa, så nu blir jag solo i två veckor. Som tur är så har jag nästa vecka ganska fullbokad redan, jobb 3 dar och sen kommer mäklaren och ska fota huset. Sen ska jag försöka ta mig till Göteborg till helgen, får se om det blir en omväg via Kisa för att hämta upp en vän eller om hon åker med någon annan. Ska försöka hinna träna med Oliver också och på söndag kommer vår nya vän för att hjälpa igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar